عکس خفن +18
عکس خفن +18

بسم الله الرحمن الرحيم

امروزه تكنولوژي ساخت هواپيما از پيچيده ترين تكنولوژي هاي عصر ما محسوب مي گردد . بايد گفت انحصار اين صنعت در بين معدودي از كشورها كه به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد تقسيم گشته است . در اين ميان جمهوري اسلامي ايران با توجه به تحريم هاي كمر شكن اقتصادي ، صنعتي و ... در منطقه اي وابسته به غرب و پر تلاطم موسوم به خاورميانه به صورت مستقل اقدام به طراحي و ساخت هواپيماهاي نظامي ،مسافربري و بدون سرنسين نموده است . اكنون بايد گفت اين صنعت نوپا در ايران قدم هاي خوبي برداشته است . ساخت هواپيماي مسافربري ايران ۱۴۰- جنگنده هاي آذرخش- صاعقه-شفق- جت هاي آموزشي تذرو - و انواع پهباد هاي بدون سرنشين سابقه روشنيست براي اينكه با قدرت پله هاي پيشرفت در اين تكنولوژي استراتژيك را طي نماييم.

در اين بين ساخت جنگنده ها از اهميت بيشتري برخوردار بوده است يكي از جنگنده هاي ساخت ايران كه اولين جت جنگي ساخت ايران نيز هست جنگنده آذر خش مي باشد.

 

شكاري بمب افكن آذرخش

 

Azarakhsh fighter

 

شكاري آذَرَخش را مي توان گفت ، اولين  شكاري بمب افكن  ساخت جمهوري اسلامي ايران دانست .این جنگنده به طور كامل در كشور طراحي و توليد گشته است.آذرخش در سال 1377 آزمايش و پس از كسب موفقيت در انجام مراحل مختلف توليد انبوه آن در دستور كار قرار گرفت.آذرخش از دو موتور قدرتمند آردی-۳۳ استفاده می‌کند این جنگنده جهت  عملیاتهای موسوم به واكنش سريع و ضربتي  هوا به زمین طراحی شده ولی همچنين  توانایی جنگ هوایی و رهگيري  را نیز دارد
اين جنگنده شباهتهايي نيز به جنگنده امريكايي اف 5 تايگر دارد اما از لحاظ قدرت موتور و همچنين سرعت برتري آن بارز مي باشد.سرعت آذرخش 7/1 ماخ مي باشد  رادار این هواپیما از نوع  N019-ME مي باشد که در ایران بهينه سازی شده تا قدرت مانور آن  بر ضد اهداف و تحركات سطحي و زميني افزایش یابد و برد حداكثري  این شكاري بمب افكن  ۱۰۰۰ کیلومتر است.

 

جنگنده بمب افكن آذرخش در نماهاي مختلف



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 27 مرداد 1391برچسب:, توسط ariyasam